Добрий день!

Сьогодні у нас п'ятниця,

15 жовтня 2021 р.


Завдання:

1) ЯДС - кн.с.57, РЗ с.25

2) укр.мова - кн.с.51 (1,2,3,4,5,6), РЗ с.28 (1,2);

3) матем. - приклади, задачі;

4) обр. м-во -  створи виріб із соленого тіста.




Урок 1, 2.

Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ


Тема: Чумаки. Як зберегти те, що є?  
(кн.с.58, РЗ с.25)

1. Передбачення теми уроку. Хмара слів “Сіль”

  • Прочитайте слова у хмарі слів.
  • Спробуйте передбачити, про що ми сьогодні говоритимемо. Які слова підказали вам тему уроку?
  • Чи знаєте ви, хто такі чумаки?


2. Таблиця ЗХД

Заповніть першу і другу колонки таблиці (зош. с. 25, завд. 2).


  • Розкажіть, що ви вже знаєте про чумаків.
  • А що ще хотіли б про них дізнатися?
  • Як ви думаєте, звідки, з яких джерел ми можемо дізнатися про чумаків?

3. Перегляд казки “Про чумака Микиту, сокиру і халепу”


Перегляньте відео і вирішіть, чи можна казку “Про чумака Микиту, сокиру і халепу” вважати джерелом інформації про чумаків.


  • Що нового ви дізналися про чумаків?
  • Якими були ці люди?
  • Куди вони їздили?
  • Що вас здивувало або вразило в цій казці?

4. Знайомство з чумаками

- Вправа “Прочитай і доповни” (зош. с. 25, завд. 1).

  • Прочитайте оповідку і доповніть її наліпками.
  • Чи всі слова в оповідці вам відомі й зрозумілі?
  • Чи були предмети, які вас здивували?


- Інформація для вчителя.

Ще не так давно — десь із сто років тому — з настанням весни дорогами України тяглися на південь валки чумаків.

У давнину поклади кам’яної солі в Україні не були відомі, тож по сіль їздили до Азовського та Чорного морів, пізніше — до Галичини й Волощини. Спочатку тих, що возили сіль, називали просто „люди”, потім — „соленики”, а від XVII століття — „чумаки”. Приблизно з того часу татари в Криму ввели плату за сіль. Через це виникали сутички між солениками й місцевим населенням.

Існує кілька версій походження слова “чумак”. Згідно з першою, вона походить від слова “чум” — так у ті часи називався ківш, із якого соленики пили воду в дорозі. Згідно з другою — від тюркського “чумак”, що означає візник. Інші дослідники пов’язують його зі словом “чума”, адже чумаки часто заражалися цією жахливою хворобою. У перській мові “чумак” означає кийок. Тобто чумак — це людина, що вирушає в подорож із кийком, аби захиститися від нападу розбійників. Чумаків, які возили сіль із Галичини, називали „коломийцями”.

Проте ця цілком мирна справа була небезпечною для життя — на чумацькі обози з товарами часто нападали грабіжники. Тож чумаків супроводжували конвойні з числа запорізьких козаків, аби захистити від розбійників. Звісно, не безкоштовно. За озброєний ескорт доводилося платити спеціальний збір — ралець.

Від кінця XVIII століття чумаки їздили на Азовське узбережжя, Дін та Волгу по солону й сушену рибу. Окрім цього чумаки стали перевозити за плату й інші товари: зерно, деревину тощо. Завдяки чумакуванню значна частина селянства втягувалась у торгівлю, що сприяло налагоджуванню зв’язків між різними, навіть віддаленими місцевостями.


5. Фізкультхвилинка

6. Вправа "Чумацька тематика" (зош. с. 25, завд. 3).

Дізнайтеся, яку ще назву має чумацький віз. Для цього перемножте числа і впишіть літери, подані на місці добутків.

7. Вправа “Запропонуй”

Як Ігор може зберегти пам’ять про свого пращура чумака і передати її своїм нащадкам? Запишіть три способи (зош. с. 25, завд. 4).

8. Практична робота. Ліплення із солоного тіста

Солоне тісто — чудовий матеріал для ліплення. Створіть власноруч виріб із нього (підр. с. 57 завд. 5).


***Найскладніше у виготовленні поробки — процес висихання. Якщо є можливість, посушіть вироби у мікрохвильовці. Але будьте уважні з вибором температури. Тісто може розтріскатися. Найкраще — покладіть роботи на підвіконня, на сонячну сторону і дайте 2-3 дні на висихання. Після цього розмальовуйте. Краще взяти гуаш.

9. Рефлексія
  • З яким настроєм ви закінчуєте урок?
  • Що нового дізналися під час нашої подорожі?


Урок 3.

УКРАЇНСЬКА МОВА


Тема: Що я знаю/умію?
(кн.с.51, РЗ с.28)

1. Виконай вправи 1, 2, 3, 4, 5, 6 із книжки на сторінці 51.

2. Виконай завдання 1, 2 у робочому зошиті на сторінці 28.




Урок 4.

МАТЕМАТИКА





Тема: Повторення вивченого.

Уважно виконуй у зошиті.

15 жовтня

Дистанційна робота

Приклади

a • 5 + 20, якщо а=2, 4

а • 7 – 35 : b, якщо а=7, b=5 

Приклади

15 : 5 • 7=

7 • 5 + 42 : 7=

5 • 6 – 19=

1 • 72 : 9=

(20+30) • 1= 50

   100 – 72:8:3= 

Приклади

48:6 . 63:7              42:6 . 49:7

56:7 . 24:3              14:7 . 28:4

Задача
   У відрі 5 кг картоплі, а у ящику – у 3 рази більше. Скільки кілограмів картоплі у ящику і відрі разом?
 
 

1) 

2)

Вираз: 

Відповідь:


Задача

    Шаховий гурток відвідувало 24 хлопчики, а дівчаток – у 3 рази менше. На скільки більше хлопчиків відвідувало шаховий гурток, ніж дівчаток?

 


 

1)

2)

Вираз:

Відповідь:

 

 

Урок 5.

ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО





Тема: Виріб із соленого тіста.




 


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу